Week 2 DTS - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jonathan Hoekstra - WaarBenJij.nu Week 2 DTS - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jonathan Hoekstra - WaarBenJij.nu

Week 2 DTS

Door: Jonathan Hoekstra

Blijf op de hoogte en volg Jonathan

02 Oktober 2012 | Nederland, Nederland

Week 2, Charakter of God, Lesgedeelte

Samenvatting van deze week in 10 zinnen

Dit zou een week worden waarin we openbaringen wilden zien, in plaats van alleen maar info over God verzamelen. We hebben allemaal een truth-box, waarin we dingen hebben staan die niet kloppen, we moeten onze leugens inwisselen voor waarheden van God. Tegenwoordig wordt de new-age filosofie breed geaccepteerd, die zegt dat de realiteit is zoals jij zelf gelooft en dat het niet uitmaakt wat je daarbij gelooft. Er is maar een echte waarheid en die kwam Jezus brengen, de boodschap dat God een God van liefde is. De duivel heeft al eeuwen en eeuwen leugens verspreid over wie God is en wij zijn erin gaan geloven. Jezus was de levende waarheid, de bijbel is geschreven waarheid, de heilige geest is de levende God die de waarheid op dit moment in je kan bewerken. God voelde de perfectie van de drie-eenheid in het begin en wilde dit delen met mensen, omdat het zo goed was. De vrije wil van de mens is iets dat bij liefde past, geen liefde zonder vrij wil. Wij kozen ervoor de weg zonder God te kiezen en toen kwam er veel ellende in de wereld, wij gaven hem de schuld en hij bleef slechts van ons houden. Gods liefde veranderd niet, ons geloof verandert soms wel.

Hoe heeft God nieuwe dingen aan me geopenbaard?

Ik denk dat God me scherp heeft gemaakt om in de lessen goed op te letten. En daardoor heb ik een hele hoop opgestoken over wie God is. Over zijn oneindige liefde. Op een gegeven moment voelde ik dat ook wel heel erg. Hoe meer Bill uitlegde, hoe meer ik besefte dat het echt vuil is van de mensheid dat ze God beschuldigen, terwijl God altijd het beste met ons voor heeft gehad. Ik besefte hoe hard de mensen een complot hebben gesmeed met de duivel en het zelf niet eens weten. Maar ik ben blij dat de laatste kleine schelletjes nu ook van mijn ogen zijn gevallen en dat ik weet dat God puur goed is. En ik vind het geweldig maar ook verbazingwekkend hoe lang Gods geduld met ons is, hoe eeuwig zijn liefde. Het maakt me blij. De manier waarop Bill vertelde over ‘the seed’, inspireerde me ook echt. Vanaf het begin kiest de mens dus voor een complot met de duivel. Maar er is een hoop, het nageslacht van Adam. En vanaf het begin wil de duivel dat ras aanvallen. De duivel weet vanaf het begin namelijk al dat dit het geslacht is dat bij Jezus uit zal komen. En hij is bang voor Jezus, want hij wil niet verslagen worden, hij wil de machtigste zijn. Maar God in zijn liefde beschermd Adam en zijn nageslacht tot Abraham. Dan doet hij de belofte aan Abraham dat zijn nageslacht tot een volk uit zal groeien, dat hij talrijk zal zijn. De God die eigenlijk teleurgesteld zou moeten zijn, handelt uit liefde, hij zegent de mens. En zo wordt een familie een stam en een stam wordt een volk. Het volk van Israel is geboren. Dan zie je dat God het volk van Israel weer van alle kanten beschermd, terwijl de duivel het volk probeert aan te vallen van alle mogelijke kanten. En verbazingwekkend snel vergeten de Israëlieten God, maar verbazingwekkend trouw is God aan het volk van Israel. En zo wordt in het volk van Israel uiteindelijk Jezus geboren, maar de duivel geeft nog niet op. Vanaf Jezus geboorte gebruikt hij mensen als Herodus om Jezus te vermoorden als baby zijnde. Maar God beschermd Jezus. En zo kan Jezus zijn taak volbrengen, hij gaat aan het kruis. En daar lijkt de duivel niet door te hebben wat het plan is geweest. De duivel denkt namelijk dat hij gewonnen heeft en om het gevolg daarvan alleen al voor te stellen is vreselijk. Maar Jezus staat op uit de dood! Hoe groot is Gods meesterplan om ons op deze manier te redden. Hoe geniaal is God dat hij ons zo liefheeft dat hij al die tijd, terwijl de mensen keer op keer zondigen, trouw is gebleven tot het ergste voor God zelf zou komen. Maar God heeft zijn zoon niet gered van het kruis, hij heeft zijn plan niet teruggetrokken om Jezus. Hij heeft de pijn van de dood van zijn eigen zoon doorstaan en heeft overwonnen. God heeft me dit verhaal openbaard. God gaf Bill de woorden om dit duidelijk te maken aan mij, het verband te zien tussen Adam, het volk van Israel en Jezus. Nu snap ik de hoofdlijn van de bijbel veel beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jonathan

Dit is het profiel van Jonathan Hoekstra. Een avontuurlijke christen die samen met God nog een hoop mee gaat maken :)

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 11478
Totaal aantal bezoekers 17448

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

09 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

31 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

17 September 2012 - 01 Maart 2012

DTS Nederland

Landen bezocht: